logo








Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Login


3 Pages<123>
Satcom Offline
#11 Posted : Monday, November 28, 2011 1:53:43 PM(UTC)
Satcom

Rank: Member

Groups: Member
Joined: 10/30/2011(UTC)
Posts: 131

Was thanked: 5 time(s) in 5 post(s)

Έχεις δίκιο, σκεφτόμουν από προχθές να πω στον BTCC να ρωτήσει τον Καλογερόπουλο για τιμή μετά είδα την Πειραιώς και βιάστηκα. Ελπίζω τώρα να έπεσα μέσα.

ΚΩΤΣΟΠΟΥΛΟΣ  Μυλλέρου 1   τηλ 210.52.39.928

SV1EDY Offline
#12 Posted : Monday, November 28, 2011 2:08:56 PM(UTC)
SV1EDY

Rank: Member

Groups: Member
Joined: 5/20/2010(UTC)
Posts: 123
Man
Location: Αθήνα

Thanks: 1 times
Was thanked: 7 time(s) in 7 post(s)

Μπραβο !!!

Αυτος ειναι - τα εχει ολα και συμφερει !!!

Φιλικα

Απόστολος

 

btcc Offline
#13 Posted : Monday, November 28, 2011 3:48:13 PM(UTC)
btcc

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 3/22/2010(UTC)
Posts: 271
Location: χαιδαρι

Thanks: 2 times
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)

Αλλος ενας ειναι και ο Καπλανογλου που πουλαει τα παντα αλλα μονο χοντρικης και μεγαλες ποσοτητες . Διαδικασιες υπαρχουν πολες και διαφορες . Μια απο ευτες που θελω εγω ειναι η παλια η παραδοσιακη βαφη αλλα αργη . Με καλητερα αποτελεσματα αλλα θελει υπομονη και δουλεια . Υπαρχουν μεθοδοι με εν θερμο βαφες και γρηγορες που κανουν τα οπλουργεια αλλα δεν ειναι τοσο καλες . θα ανεβασω την συνταγη καποια στιγμη καθος και την διαδικασια . πληροφοριακα να ξερετε οτι το μαυρισμα δεν ειναι τιποτα παραπανω απο ελεγχομενο σκουριασμα  του μεταλλου . στην πραγματικοτητα ειναι σκουρια

DELEC Offline
#14 Posted : Tuesday, November 29, 2011 8:53:47 AM(UTC)
DELEC

Rank: Genius

Groups: Moderator
Joined: 5/9/2011(UTC)
Posts: 2,307
Location: Piraeus

Thanks: 3 times
Was thanked: 167 time(s) in 119 post(s)

Καλημερα,

Οντως ο Καλογεροπουλος εχει σχεδον τα παντα αλλα τουλαχιστον καθημερινες με

αυτοκινητο ειναι μεγαλο προβλημα το παρκαρισμα στην Γουναρη, τα Σαββατα ειναι

η σωστη μερα. Φιλε btcc παλια που ειχα το χομπυ του κυνηγιου πηγαινα σε καποιον

οπλουργο ονοματι Παπατσαρουχας σε καποιο στενο πανω απο την Λ.Αλεξανδρας ηταν

και ειχα δει οτι οταν ηθελε να βαψει καννες οπλων ταπωνε την καννη και την βουταγε

σε καποιο υγρο μελανο που ζεσταινε στην συνεχεια (ειχε βαλει αντιστασεις στα τοιχωματα

της δεξαμενης που χρησιμοποιουσε) δεν ειχε ακριβως το μαυρο χρωμα αλλα ενα μελανο

μπλε βαθυ, τον ειχα ρωτηση και μου ειχε πει οτι ηταν μια χημικη βαφη ενος συστατικου.

Φιλικα ΗΛΙΑΣ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ 

btcc Offline
#15 Posted : Tuesday, November 29, 2011 9:06:54 AM(UTC)
btcc

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 3/22/2010(UTC)
Posts: 271
Location: χαιδαρι

Thanks: 2 times
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)

Αυτη που ειδες στον Ντινο ειναι η βαφη που κανουν οι περισοτεροι οπλουργοι λογο ταχυτηττας και ευκολιας . Ειναι αυτη που ειπα εν θερμω και σε καζανι που εχει θερμοκρασια 143 βαθμων . Και οντως οπως ειπες ειχε βαθη μπλε το γνωστο bluing.

btcc Offline
#16 Posted : Tuesday, November 29, 2011 9:14:29 AM(UTC)
btcc

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 3/22/2010(UTC)
Posts: 271
Location: χαιδαρι

Thanks: 2 times
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)

Και δυστοιχως δεν ειναι ενα χημικο αυτο που χρησιμοποιουν . Ειναι συνδιασμος αλλατων αλλα δεν τον ξερω ακριβως . Και κανενας δεν το λεει . Δυστοιχως κανενας μα κανενας τους δεν μιλαει για τα μυστικα τους αυτα . Ειναι μετρημενοι στα δαχτυλα ολοι οι οπλουργοι και εχει πολυ μασα και δεν λενε τιποτα

Minas Offline
#17 Posted : Tuesday, November 29, 2011 2:32:04 PM(UTC)
Minas

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 2/28/2009(UTC)
Posts: 393
Location: Kriti Heraklion

Thanks: 2 times
Was thanked: 16 time(s) in 15 post(s)
μου φαίνεται ότι λέτε για τη φωσφάτωση.
btcc Offline
#18 Posted : Tuesday, November 29, 2011 2:57:04 PM(UTC)
btcc

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 3/22/2010(UTC)
Posts: 271
Location: χαιδαρι

Thanks: 2 times
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)

Επειδη βαριεμε να γραφω βαζω αυτο το link και θα διαβασε αρκετα

 

 

btcc Offline
#19 Posted : Tuesday, November 29, 2011 3:00:42 PM(UTC)
btcc

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 3/22/2010(UTC)
Posts: 271
Location: χαιδαρι

Thanks: 2 times
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)

TO MAYΡΙΣΜΑ (ΒΑΦΗ) ΤΩΝ ΚΑΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΟΠΛΟΥ

Του Ντίνου Παπατσαρούχα (Μηχανολόγου – Μηχανικού)
Επιμέλεια: Σοφοκλής Κοσκινάς

Πολύς κόσμος που έρχεται να μας αφήσει κάποια κάνη για «βάψιμο» (κακή ορολογία) μένει κατάπληκτος όταν ακούει ότι χρειάζεται κάποιο «x» ποσό και συνήθως η ερώτηση είναι:
«Μα καλά, χρειάζονται τόσα χρήματα για να βαφτεί μια κάνη;»
Φυσικά το μυαλό του αδαούς πελάτη όταν λέει «βάψιμο» πάει σε πινέλα, βελατούρες, ψιλοστοκαρίσματα, ώχρες κλπ. και πολύ λίγο φαντάζεται την εξαιρετικά επίπονη, μακρόχρονη, αλλά και εξαιρετικά εξειδικευμένη σειρά μηχανικών και χημικών εργασιών που σαν αποτέλεσμα έχει αυτό το βαθύ μαύρο – μπλε χωρίς σκιές, λεκέδες, σημάδια σκουριάς και κύματα στην επιφάνεια, χρώμα. Για να πάρουν οι αναγνώστες μόνο μια μικρή γεύση αυτής της διαδικασίας γράφηκε το παρακάτω άρθρο.

Από τα πανάρχαια χρόνια οι μεταλλοτέχνες σ’ όλο τον κόσμο προσπάθησαν να δώσουν σκούρα χρώματα στο σίδερο ή στο ατσάλι, είτε για ομορφιά είτε για άλλους λόγους. Οι μεσαιωνικές πανοπλίες χρωματίζονταν απλά (μπλε) σε θερμοκρασία και κάποια ζωικά λίπη. Στις αρχές του 18ου αιώνα ήταν πολύ κοινό οι κάνες των όπλων να γίνονται καφετιές, χρησιμοποιώντας κάποιο οξειδωτικό μέσο. Ένα κοινό οξειδωτικό την εποχή εκείνη ήταν το θαλασσόνερο ή άλλα μείγματα νερού με αλάτι.
Ο βασικός λόγος του μαυρίσματος της κάνης είναι να απαλλαγεί ο χρήστης του όπλου από την αστραφτερή ανταύγεια του γυαλισμένου μετάλλου το οποίο θα πρόδιδε τη θέση του στον εχθρό ή στο θήραμα. Εκτός από αυτό το λόγο, είναι και η προστασία από τη φυσική σκουριά (μέχρι ενός σημείου βέβαια).
Το μαύρισμα δεν είναι τίποτε περισσότερο από τεχνητό και ελεγχόμενο σκούριασμα μιας μεταλλικής επιφάνειας το οποίο δημιουργείται από ειδικά οξειδωτικά μείγματα τα οποία όταν επανειλημμένα «περαστούν» και ξυστούν μετά την επίδραση τους φέρνουν αυτό το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Το βάψιμο των κανών ή και των άλλων μεταλλικών μερών ενός όπλου μπορεί κατ’ αρχάς να χωριστεί σε δύο μεγάλες κατηγορίες.
α) Προοδευτική Οξείδωση (Όρθνωση) με τη χρήση οξειδωτικών μειγμάτων που είπαμε πιο πριν και
β) Οξείδωση με τη χρήση ισχυρών υπερκορεσμένων αλκαλικών διαλυμάτων μαζί με κάποια οξειδωτικά σε θερμοκρασία βρασμού (βαφή με άλατα).

Η (α) κατηγορία χωρίζεται σε δύο υποκατηγορίες:
(α1) Όπου η σκουριά η οποία δημιουργείται στην επιφάνεια παραμένει σκουριά και μας δίνει το τελικό καφέ χρώμα που βλέπουμε στα παλιά όπλα με δαμασκηνές κάνες.
(α2) Όπου η σκουριά αλλάζει σύνθεση βράζοντας την κάνη με νερό και εδώ έχουμε το μαύρο χρώμα. Η αρχικά σχηματιζόμενη σκουριά στην επιφάνεια είναι Ferrous Hydroxide Υδροξείδιο του Σιδήρου (διεθνώς) Fe(OH)2 η οποία στη συνέχεια μεταβάλλεται σε καφέ Ferrie Oxide (Τριοξείδιο του Σιδήρου Fe2O3).
Mε την επίδραση του βραστού νερού, το καφέ οξείδιο μετατρέπεται στο μαύρο πλέον «μαγνητικό» οξείδιο του σιδήρου (Ferro – ferrie oxide). Επιτεταρτοξείδιο του σιδήρου -- > Fe (FeO2)2

btcc Offline
#20 Posted : Tuesday, November 29, 2011 3:01:49 PM(UTC)
btcc

Rank: Advanced Member

Groups: Member
Joined: 3/22/2010(UTC)
Posts: 271
Location: χαιδαρι

Thanks: 2 times
Was thanked: 4 time(s) in 4 post(s)

Aς αρχίσουμε πρώτα με αυτήν την Μαύρη Προοδευτική Οξείδωση (Όρθνωση). Έπειτα θα δούμε και το μαύρισμα (βαφή) με άλατα.

ΣΤΑΔΙΟ 1ο
H κάνη τρίβεται κατά μήκος έως ότου το παλαιό στρώμα της βαφής βγει τελείως. Το τρίψιμο αυτό γίνεται με σμυριδόπανα τα οποία είναι εφαρμοσμένα σε ημικυκλικά τακάκια από ξύλο, που αντιστοιχούν στη μέση διάμετρο της κάνης. Μέχρι εδώ τα πράγματα είναι σχετικά απλά. Το πρόβλημα – και συνήθως υπάρχει πρόβλημα – είναι, ότι μόλις τρίψει κανείς μέχρι εκεί, αρχίζουν να γίνονται ορατοί οι πόροι (pitting) που συνήθως δεν φαίνονται –όντες σκούροι σε σκούρα επιφάνεια - ή φαίνονται αν είναι μεγάλοι, αλλά συνήθως αυτό που βλέπει κανείς είναι μόνο το εύρος τους, το μέγεθος της επιφάνειάς τους αλλά όχι το βάθος. Και πολλές φορές είναι βαθιές. Εδώ αρχίζει, και περίπου τελειώνει το δείγμα της καλής και σωστής δουλειάς συγκρινόμενη με αυτή που λέμε «ξεπέταγμα».

ΦΩΤΟ κάνες ideal λειασμένες και βαμμένες στην Κατοχή


Τέσσερις λύσεις υπάρχουν
α) Να αφήσει κανείς τους πόρους ως έχουν αφού λειάνει την επιφάνεια.
Αποτέλεσμα: Μια λεία μαύρη επιφάνεια… αλλά με μαύρες τρύπες. Καμιά φορά η λύση αυτή είναι αναπόφευκτη αν οι σπηλαιώσεις αυτές είναι τρομακτικά βαθιές. Έχουμε δει πολλές φορές π.χ. όπλα θαμμένα στην κατοχή που παρουσιάζουν τέτοια φαινόμενα. Συνίσταται επίσης και σε διαβρώσεις που έχουν δημιουργηθεί κάτω από το ξύλο της πάπιας. Όπου αφ’ ενός δεν φαίνονται αφ’ ετέρου δεν είναι φρόνιμο να φύγει πολύ μέταλλο από το σημείο αυτό διότι δημιουργεί μεγάλες ανοχές με την πάπια.
β) Το τοπικό «φάγωμα», κατέβασμα της επιφάνειας του διαβρωμένου σημείου με οποιοδήποτε μέσο. Το αποτέλεσμα για ένα όπλο εκτός των πολύ – πολύ φτηνών είναι καταστροφικό. Η κάνη από ένα ευθύ προφίλ που μας δείχνει κοιτάζοντας την κατά μήκος στο φως, γίνεται μια ανώμαλη κυματώδης επιφάνεια, υπογραφή κακοτεχνίας και προχειρότητας που ΑΦΑΙΡΕΙ μεγάλο μέρος της αξίας του όπλου. Γίνεται φυσικά γρήγορα.
γ) Το «φάγωμα» - κατέβασμα τοπικά ή ολικά με κετσέδες καλυμμένους με σμυρίγδι τρόχισμα δηλ. κατά μήκος ή (ο ύψιστος βαθμός κακοτεχνίας) περιφερειακά!!!
Το κατά μήκος φάγωμα δικαιολογείται μόνο σε πολύ φτηνά όπλα που έχουν κατασκευαστεί με αυτόν τον τρόπο όπως τα φτηνά Ρωσικά (είναι πολύ καλά για τα λεφτά τους) ή μερικά φτηνά Ισπανικά και Ιταλικά. και με την προϋπόθεση ότι αυτός που κάνει τη δουλειά είναι πολύ έμπειρος. Το αποτέλεσμα και πάλι είναι λιγότερα ή περισσότερα «κύματα» στην επιφάνεια της κάνης, το αποτέλεσμα εξαρτώμενο πάντα από την εμπειρία του χειριστή. Γίνεται φυσικά πολύ γρήγορα π.χ. ένα ζευγάρι κανών θέλει περίπου μισή ώρα.
δ) Το ομοιόμορφο «πλάνισμα» κατά μήκος της κάνης με ειδικές λίμες που δουλεύουν κατά μήκος και λέγονται Striking Files και με τη μέθοδο striking up (δεν υπάρχουν όροι στα Ελληνικά γι’ αυτό τους αναφέρω στα Αγγλικά).
Έτσι, όπως πλανίζοντας ένα ξύλο κατά μήκος με την πλάνη, δεν δημιουργούνται κύματα αλλά μια ευθεία στρωτή επιφάνεια, το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με την κάνη. Η κάνη βέβαια πρέπει να περιστρέφεται ελάχιστα σε κάθε λιμαρισιά, έτσι ώστε να μη δημιουργεί επίπεδα, αλλά μια σειρά από ευθείες στην περιφέρεια της που φυσικά αναπαράγουν την κυκλική της διατομή. Εδώ χρειάζεται όπως θα καταλάβατε εκτός από την μεγάλη εμπειρία και πάρα πολύς χρόνος. Πρώτα με τα σχηματισμένα ξύλινα τακάκια που λέγαμε πιο πάνω πρέπει να φύγουν τα σημάδια (γραμμές) της λίμας και να γυαλίσει η κάνη. Και στο τέλος, γυάλισμα με κάποιους κετσέδες κατά μήκος.
Χρόνος από μια έως δύο μέρες, αναλόγως την κατάσταση και την ποιότητα της κάνης. Και ίσως έχετε αρχίσει να καταλαβαίνετε γιατί μια σωστή εργασία βαφής μπορεί να φαίνεται ότι κοστίζει ακριβά!
Ας προχωρήσουμε λοιπόν παρά κάτω. Οι κάνες μας έχουν λειανθεί, δεν έχουν σημάδια, είναι ωραίες, ευθείες και γυαλιστερές τόσο πολύ, που κάποιοι που δεν ξέρουν νομίζουν ότι είναι … επινικελωμένες.

Users browsing this topic
Guest (6)
3 Pages<123>
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.

Powered by YAF | YAF © 2003-2014, Yet Another Forum.NET
This page was generated in 0.479 seconds.